جردن- عاطفی غربی- ساختمان کیمیا

وکیل دعاوی ملکی چه کمکی می‌کند؟

برای پیدا کردنِ وکیل دعاوی ملکی متخصص واقعا باید هفت‌خان رستم را طی کنید! وکیل ملکی متخصص در این حوزه شاید خیلی کم باشند، اما اگر کار را به آنها بسپارید، شش بر یک خواهید بُرد. وکیل متخصص در حوزه ملک با دیدن پرونده شما به‌صورت اتوماتیک در همان ثانیه، تمام جلسات را در ذهن خود طی خواهد کرد و بُر یا باخت پرونده‌تان را تشخیص می‌دهد.

وکیل دعاوی ملکی چه کمکی می کند

وکیل ملکی

دعاوی ملکی خیلی گسترده هستند. اما اگر بخواهیم به‌طور کلی به توصیف این دعاوی بپردازیم، خواهیم گفت که:

هر دعوایی که بین انسان‌ها به‌خاطر اموال غیرمنقول اتفاق بیفتد، در حوزه دعاوی ملکی قرار می‌گیرد. اموال غیرمنقول هم دارایی‌هایی هستند که شما نمی‌توانید آنها را جابه‌جا کنید. پس تا این جای کار متوجه شدیم که دعاوی ملکی چه هستند.

وکیل دعاوی ملکی کسی است که باید در حوزه‌های زیر مهارت کافی داشته باشد:

  • اگر ملک شما دچار یکی از انواع سه گانه دعاوی تصرف (دعوای مزاحمت، دعوای ممانعت از حق و تصرف عدوانی) شود، وکیل ملکی کمک می‌کند تا شما حق خود را دریافت کنید.
  • اجرت‌المثل ملک شما را به تعداد روزهای تصرف، مطالبه می‌کند.
  • اگر ملک شما توسط مستاجر تخلیه نمی‌شود، کمک می‌کند تا از راه قانونی، این کار را انجام دهید.
  • اگر دارای ملک مشاع هستید، برای تقسیم آن راهنمایی می‌کند
  • برای الزام به تنظیم سند رسمی کمک می‌کند.
  • اگر قراردادی را ناخواسته امضا کرده‌اید، برای فسخ قرارداد راهنمایی می‌کند.
  • در حوزه تقسیم ارث و انحصار وراثت مربوط به حوزه ملک مشورت‌های لازم را به شما می‌دهد.

انواع دعاوی ملکی در قانون

دعاوی ملکی به سه دسته دعاوی ملکی حقوقی، دعاوی ملکی کیفری و دعاوی ملکی ثبتی تقسیم می‌شوند. باز بهتر است وکیلی را انتخاب کنید که در یکی از این حوزه‌ها فعالیت می‌کند. چون هر چقدر یک وکیل در حوزه خاصی متمرکزتر باشد، کمک بیشتری می‌تواند به شما بکند.

دعاوی ملکی حقوقی

در دعاوی ملکی حقوقی، کار مجرمانه‌ای صورت نمی‌گیرد، اما یک سهل‌انگاری یا نقض عهد توسط یکی از طرفین قرارداد صورت می‌گیرد. اگر بخواهیم مثال‌هایی را در این حوزه بیان کنیم، می‌توان به موارد مربوط به سرقفلی یا همان حق کسب و پیشه، پایان کار، حساب مالیاتی، فسخ قرارداد ملکی یا اجاره‌نامه اشاره کرد.

دعاوی ملکی کیفری

تفاوت دعاوی ملکی کیفری با دیگر دعاوی در سوء نیست مجرمانه است. یعنی فرد نسبت به ملک دیگری، سوء نیت مجرمانه‌ای دارد. مثال بارز، فروش ملک دیگری، اجاره ملک دیگری، جعل اسناد و خیانت در امانت است.

دعاوی ملکی ثبتی

قانون ثبت املاک، یک سری قوانینی دارد که اگر توسط یکی از طرفین، نقض شود، می‌توان اعتراض و از او شکایت کرد. مثل ابطال عملیات اجرایی ثبت، ابطال سند رسمی و ابطال نظریه هیات حل اختلاف.

ویژگی‌های بهترین وکیل دعاوی ملکی

دعاوی ملکی به قدری پیچیده هستند که افراد برای فرار از این پیچیدگی به وکیل متخصص در حوزه دعاوی ملکی پناه می‌بَرند. بنابراین یک وکیل خوب در حوزه ملک باید این توانایی را داشته باشد که مسائل پیچیده را برای موکل، آسان کند تا با کمک همدیگر بتواند گره کور پرونده را پیدا و آن را بگشایند. برخی از وکلا فکر می‌کنند که هر چقدر از کلمات ثقیل استفاده کنند، نشان‌دهنده تبحر بالای آنهاست. اما نه! هنر وکیل خوب در ساده‌سازی مسائل پیچیده برای موکل است. بنابراین یکی از ویژگی‌های بهترین وکیل دعاوی ملکی، هنر بیان مسائل و پیچیدگی‌های پرونده شما به زبان ساده است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید به آن توجه داشته باشید، تجربه قبلی وکیل ملکی در حوزه حل دعاوی است. خُب طبیعتا وکیلی که در حوزه خانواده فعالیت کرده، نمی‌تواند در حوزه ملکی برای شما مفید باشد. پس حتما از وکیل دعاوی ملکی درخواست کنید که پرونده‌های موفق خود را نشان دهد یا از اطرافیان از تجربیات او بپرسید.

دریافت مشاوره حقوقی از وکیل ملکی پایه یک

قبل از هر اقدامی با یک وکیل دعاوی ملکی مشورت کنید و حتما جلسه مشاوره‌ای را با او برگزار کنید. تا یادمان نرفته، این را هم بگوییم که بنیاد حقوقی وکیل علیمردانی از قضا برای این موارد، یک ایده جدید دارد. بدین صورت که شما پس از جلسه مشاوره، یک فایل کتبی دریافت خواهید کرد که تمامی ماده و تبصره‌هایی که به شما کمک می‌کند، برنده پرونده ملکی شوید، نوشته می‌شود. یعنی جلسه مشاوره صرفا به‌صورت گفت‌وگویی که هیچ جایی ثبت نمی‌شود، نخواهد بود. پس از جلسه مشاوره، وکیل متخصص تمامی موارد لازم برای برای شما درج خواهد کرد. حتی اگر نیاز باشد، وکیل تیم بنیاد حقوقی علیمردانی با دیگر اعضای تیم همفکری خواهد کرد تا گره کور پرونده شما به‌آسانی باز شود.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانیم به شما کمک کنیم، شبیه‌سازی دادگاه است. تمامی عکس‌العمل‌ها و صحبت‌های شما در جلسه دادگاه مهم است و ممکن است از روی استرس، حرکت اشتباهی داشته باشید یا جمله‌ای را بگویید که نباید می‌گفتید. ما در بنیاد حقوقی وکیل علیمردانی، دادگاه مجازی را برگزار می‌کنیم که یک قاضی بازنشسته و دو وکیل حضور خواهند داشت. جلسه دادگاه تمرین می‌شود تا شما با حال و هوای آن کاملا آشنا شوید و متوجه شوید که چه حرف‌هایی را باید بزنید یا چه عکس‌العمل‌هایی باید داشته باشید.

هزینه های وکیل دعاوی ملکی به چه صورت است

دفتر وکیل ملکی

خُب برای پیدا کردن بهترین وکیل دعاوی ملکی اولین کاری که افراد می‌کنند، جست‌وجو در گوگل است. در نظر داشته باشید که قبل از قطعی‌کردن قرارداد خود با وکیل حتما با یک جلسه حضوری در دفتر وکیل ملکی، تمام انتظارات خود را مشخص کنید. چون گاهی سوء تفاهمات بین موکل و وکیل باعث بروز اختلاف در روند پرونده می‌شود. گاهی این اختلافات باعث می‌شود به جای این که موکل و وکیل در یک تیم قرار بگیرند، تبدیل به دشمن همدیگر می‌شوند. بنابراین تمامی مسائل را بدون رودربایستی خاصی بیان کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

هزینه وکیل دعاوی ملکی

اگر یک وکیل قبل از بررسی پرونده شما، تعرفه دقیقی برایتان مشخص کرد، شک کنید! چون هر پرونده، متفاوت است و پیچیدگی خاص خودش را دارد. ابتدا وکیل مورد نظر شما باید پرونده را به‌صورت دقیق بررسی کند و پس از آن تعرفه‌ای را در نظر بگیرد.

تعرفه وکلا نیز متفاوت است. چون ممکن است یک وکیل باتجربه و حرفه‌ای بتواند پرونده شما را در زمان کوتاه‌تری به نتیجه برساند، ولی همان پرونده را یک وکیل بی‌تجربه باید بارها پله‌های دادگاه را بالا و پایین برود و ممکن است پرونده را به نتیجه مطلوب برساند یا نرساند. بنابراین حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید که پرونده‌تان را به یک وکیل متخصص بسپارید.

سوالات متداول درباره وکیل دعاوی ملکی

یا شانس یا اقبال! هر شغلی به متخصصِ حوزه خود نیاز دارد. مثلا شما برای جراحی قلب به دوست خود مراجعه نمی‌کنید. پرونده‌های حقوقی و از جمله موارد حقوقی ملکی نیز دقیقا همین طور است. نیاز به یک وکیل توانمند دارید تا در کمترین زمان بتواند به شما کمک کند تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.
سوالی که ممکن است ذهن شما را مشغول به خود کند و قبل از مشورت با وکیل، دنبال تعرفه‌ها باشید. هر پرونده ملکی، جزئیات خاصی دارد که نمی‌توان تعرفه قطعی برای آن در نظر گرفت. اما با توجه به این که باخت شما در پرونده‌های ملکی ممکن است ضرر و زیان بیش از حدی به شما وارد کند، در مقابل این ضرر و زیان‌ها، تعرفه وکیل ملکی خیلی کم خواهد بود.
ممکن است یک پرونده، خیلی ساده باشد و وکیلتان با استناد به یک قانون بتواند آن را حل کند. ممکن است پرونده خیلی پیچیده باشد که ماه‌ها باید برای به‌نتیجه‌رسیدن آن تلاش کنید. حوادث مختلفی در جریان پرونده اتفاق می‌افتد که ممکن است پرونده‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین هیچ چیز قطعی و هیچ زمان قطعی وجود ندارد. وکیل دعاوی ملکی، فقط می‌تواند زمان‌ها را پیش‌بینی کند!

[metform form_id=”6644″]

× چطوری می‌تونم بهتون کمک کنم؟