چگونه وکیل ملکی خوبی را پیدا کنیم

بهترین وکیل ملکی چه کسی است؟

یکی از دغدغه‌های موکلین، پیدا کردن بهترین وکیل ملکی است. این که شما اعتماد کنید و وقت و هزینه زیادی صرف کنید تا یک وکیل، فرآیند پرونده شما را پیگیری کند، بسیار سخت است. مشکلات حقوقی هم طوری نیستند که شما بتوانید هر روز وکیلتان را عوض کنید. بنابراین انتخاب بهترین وکیل ملکی بسیار مهم است که کوتاهی در آن می‌تواند منجر به مشکلات مادی فراوانی شود.

پیدا کردن بهترین وکیل ملکی

وظایف وکیل ملکی

گاهی برخی از وکیلان ملکی عملکرد خیلی خوبی دارند!!!! و شما باید تمامی موارد را به آنها یادآوری کنید. در واقع جریان بازی عوض می‌شود. بنابراین وقتی در حال انتخاب وکیل ملکی هستید، حتما به گزینه مسئولیت‌پذیری در آنها دقت کنید.

 هر وکیل ملکی که تعرفه پایین‌تری از شما دریافت کند، بهترین وکیل ملکی نیست. گاهی وکیل ملکی برای این که وکالت پرونده‌های حقوقی بیشتری را به عهده گیرد، تعرفه پایینی در نظر می‌گیرد و موکل هم از این نظر که هزینه کمتری پرداخت می‌کند، خوشحال است. در این حالت، وکیل ملکی، پرونده‌های بیش از حدی را بر عهده گرفته که فرصت رسیدگی به آنها را ندارد. بنابراین روند بررسی پرونده به‌خوبی پیش نمی‌رود و اختلافات زیادی در این بین شکل می‌گیرد.

بهترین وکیل ملکی باید روی تمام موضوعات ملکی از جمله خرید و فروش یا عقد بیع، عقد اجاره، عقد صلح، عقد رهن و هر آن چه به حوزه ملکی مرتبط است، مسلط باشد. وکیل ملکی خوب باید بهترین استدلال‌ها را با استناد به قوانین و ماده و تبصره‌های حقوقی به دادگاه ارائه دهد تا بتواند از موکل خود به بهترین نحو دفاع کند.

بهترین وکیل ملکی باید روی تمامی انواع دعاوی تصرف، احاطه کامل داشته باشد. دعاوی تصرف یا سه گانه تصرف از جمله مواردی هستند که یک وکیل ملکی خوب باید بتواند از حق شما در این موارد دفاع کند. ممانعت از حق، اقدام به مزاحمت و تصرف عدوانی اجزای تشکیل‌دهنده دعاوی تصرف است.

وکیل ملکی در امور تقسیم ارث

گاهی حس می‌کنیم که وکیل ملکی هیچ ربطی و ارث و میراث ندارد. اما دقیقا بهترین وکیل ملکی می‌‌تواند در تقسیم املاک مشاع و تقسیم ارثیه بسیار کمک‌کننده باشد. قوانین ترکه هم از آن موضوعاتی است که گاهی به‌دلیل اختلاف بین ورثه، جنبه پیچیده‌ای به خود می‌گیرد. یا ممکن است به‌دلیل ازدواج یا طلاق والدین، مباحثی وارد ماجرا شود که فقط یک وکیل متخصص در امور ملکی می‌تواند کمک کند. امروزه، موضوع مربوط به وضعیت ارث در جنین اهدایی و اسپرم اهدایی نیز از آن موضوعاتی است که مردم باید در موردشان آگاهی پیدا کنند. بنابراین فقط یک متخصص ملکی می‌تواند مسیر درست را به شما نشان دهد.

وکیل ملکی در مشارکت در ساخت

مردم به‌دلیل مشکلات اقتصادی سعی می‌کنند با مشارکت در ساخت، خانه‌های قدیمی خود را از نو بسازند یا بازسازی کنند. گاهی به‌دلیل نوسانات اقتصادی، مفاد قرارداد مشارکت در ساخت به‌صورت کامل، اجرایی نمی‌شود. بنابراین بین طرفین، اختلافات شدیدی ایجاد می‌شود که فقط بهترین وکیل ملکی می‌تواند این اختلافات را حل کرده و به طرفین کمک کند. وکیل ملکی خوب باید قوانین مربوط به این دعاوی را بداند تا بداند در دادگاه با چه استنادهایی با قاضی حرف بزند. اگر وکیل منتخب شما هیچ تجربه خاصی در این زمینه‌ها نداشته باشد، محکوم به شکست خواهید بود.

بهترین وکیل ملکی در جعل سند

برخی از موکلان بنیاد حقوقی وکیل علیمردانی به وکلای ما می‌گویند که اصلا فکرش را نمی‌کردیم فلانی جعل سند کرده باشد و ما به این شکل دچار مشکل شویم. جعل سند زمانی اتفاق می‌افتد که دیگری، ملک شما را با یک سند قلابی و بدون اطلاع شما به دیگری بفروشد یا اجاره دهد. خُب اینجا شما واقعا شوکه می‌شوید. یک وکیل ملکی خوب با راهنمایی قانونی، اولا شما را راهنمایی می‌کند که چگونه از این مشکل رها شوید. همچنین با راهنمایی درست و اصولی از هیجان‌های منفی شما نیز جلوگیری می‌کند. پرونده‌های حقوقی بار روانی زیادی دارند که موکل را از پا می‌اندازند. بهترین وکیل ملکی کسی است که با راهنمایی تخصصی، ذهن شما را بازتر می‌کند تا بتوانید درست تصمیم‌گیری کنید. ممکن است حرکت هیجانی شما باعث شود که فرد متخطی از آن سوء استفاده کند و پرونده را به نفع خودش تمام کند یا زمان کافی بخرد که نقشه‌های خود را عملی کند. پس نه خیلی بترسید و نه به هر کسی اعتماد کنید. با وسواس انتخاب کنید تا به نتیجه مورد دلخواه خود برسید. اگر در این زمینه فکر کردید که وکلای بنیاد حقوقی وکیل علیمردانی می‌توانند به شما کمک کنند، حتما با ما تماس بگیرید یا در فرم انتهای متن، پیغام بگذارید که کارشناسان ما در اسرع وقت تماس بگیرند.

بهترین وکیل ملکی کیفری

در پاراگراف قبلی در مورد جعل سند صحبت کردیم که یکی از دعاوی ملکی کیفری است. کلا دعاوی ملکی، دو نوعِ حقوقی و کیفری هستند. در دعاوی حقوقی، مجازاتی برای فرد خاطی تعیین نمی‌شود. اما در دعاوی کیفری، قانون‌گذار برای فرد، مجازات تعیین می‌کند. برای این که مشخص شود، پرونده شما حقوقی است یا کیفری، باید با یک وکیل متخصص در امور ملکی صحبت کنید تا شما را راهنمایی کند. در دعاوی حقوقی، «خوانده» و «خواهان» داریم، اما در دعاوی ملکی کیفری، «شاکی» و «مشتکی عنه» داریم. دعاوی حقوقی و کیفری با یکدیگر متفاوت هستند و فقط بهترین وکیل ملکی می‌تواند به شما کمک کند. در دعاوی ملکی کیفری، قرار جلب صادر شده و به دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شود. اما در دعاوی ملکی حقوقی، مراجع قضایی حقوقی وارد عمل می‌شوند. وکیل ملکی، شکوائیه را در دادسرای محل وقوع جرم تنظیم می‌کند.

ویژگی‌های بهترین وکیل ملکی

احاطه به موضوعات دعاوی ملکی نیاز به سال‌ها تجربه دارد. وکیل ملکی خوب باید به آراء وحدت رویه، تسلط داشته باشد. آرای اصراری را بشناسد. آراء شعب دیوانی عالی کشور را به‌خوبی درک کرده و بتواند آنها را پیاده‌سازی کند. به نشست‌های قضایی و نظریه‌های مشورتی، احاطه داشته باشد. هر موضوع ملکی دارای جزئیات ریزی است که با دیگر پرونده‌های حقوقی متفاوت است. پس اگر یک قانون برای دوست شما موثر بوده، ممکن است برای شما موثر نباشد.

چگونه وکیل ملکی خوبی را پیدا کنیم

هزینه بهترین وکیل ملکی

یکی از دغدغه‌های مهم موکلین، تعرفه وکیل است. یکی از سوالات متداول افراد از ما این است که چرا تعرفه وکلا متفاوت است؟ هر وکیلی براساس تجربه و علم خود در یک موضوع خاصی، متخصص است. هیچ وکیلی در تمامی حوزه‌های حقوقی، توانایی ندارد. اگر چنین ادعایی کرد، حتما به توانایی او شک کنید. وکلای ملکی نیز سطوح مختلفی دارند. برخی از آنها حاصل سال‌ها تجربه خود را برای پرونده شما پیاده‌سازی می‌کنند و قطعا تعرفه بیشتری را در نظر می‌گیرند.

وکیل متخصص، پرونده شما را در زمان کمتری به نتیجه می‌رساند. چون بلدِ تمام ماده و قانون است و تمام راهروهای دادگاه را بارها بالا و پایین رفته و بنابراین می‌داند با چه استنادهایی و چه دلایلی از شما دفاع کند. پس شما دو راه دارید:

  • می‌توانید تعرفه کمتری را برای یک وکیلِ کمتر متخصص پرداخت کنید و پرونده‌تان دیرتر به نتیجه برسد یا نرسد
  • می‌توانید تعرفه بیشتری را برای یک وکیل متبحر پرداخت کنید که در زمان کمتری به نتیجه رسیده و انرژی‌تان از بین نرود.

بنیاد حقوقی وکیل علیمردانی

ما در بنیاد حقوقی وکیل علیمردانی تیمی از وکلای متخصص در حوزه امور ملکی را دور هم جمع کرده‌ایم تا خدمات حقوقی را در دعاوی ملکی حقوقی و کیفری برای شما ارائه کنیم. اگر در این زمینه سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. تیم ما به‌صورت تخصصی در حوزه ارائه خدمات حقوقی در زمینه امور ملکی فعالیت می‌کند. ما تلاش می‌کنیم تا شما مالک بمانید.

سوالات متداول درباره بهترین وکیل ملکی

جعل سند جزء دعاوی کیفری است و شکوائیه باید توسط وکیل ملکی متخصص در این حوزه مطرح شود. وکیل ملکی، دادخواست را در دادسرای محل وقوع جرم مطرح می‌کند.
طرفین دعوا در دعاوی ملکی حقوقی، «خوانده» و «خواهان» و در دعاوی ملکی کیفری، «شاکی» و «مشتکی عنه» هستند. در دعاوی کیفری، دادگاه می‌تواند برای فرد خطاکار، مجازات تعیین کند، اما در دعاوی ملکی حقوقی، مجازایی برای فرد خطاکار تعیین نمی‌شود. همچنین دعاوی ملکی کیفری در دادسرایی تنظیم می‌شود که وقوع جرم اتفاق افتاده باشد.

[metform form_id=”6644″]

نظر بدهید

× چطوری می‌تونم بهتون کمک کنم؟