اتاق داوری و مدنی در اختلافات ملکی

اتاق داوری و مدنی در اختلافات ملکی


 

1.علت تشکیل اتاق داوری در بنیاد چه بوده است؟

در سالهای گذشته تراکم پرونده های قضایی در محاکم رو به فزونی نهاده و عملا پروسه رسیدگی به پرونده ها در محاکم بسیار طولانی است. و ممکن است زمان رسیدگی به پرونده های ملکی در برخی از موارد بیش از دو سال زمان ببرد. حتی با این وجود پس از صدور رای از آنجایی که محاکم حقوقی به طور عمومی به تمامی دعاوی رسیدگی می نمایند، آرای صادره مطلوب طرفین دعوا نبوده و در اکثریت مواقع مورد اعتراض قرار میگیرد. از این رو تشکیل اتاق داوری که معتمد طرفین بوده و بتواند با فوریت و بررسی تخصصی اقدام به صدور رای نماید.

بسیار ضروری است بدین جهت بنیاد حقوقی با بهره گیری ازوکلای پرسابقه و کارشناسان متخصص حوزه املاک اقدام به تشکیل اتاق داوری نموده است تا به اختلافات طرفین رسدگی نماید و مخاطرات معاملات ملکی را تا حداقل امکان کاهش دهد.

2.آیا در هنگام انعقاد معامله و یا قبل از بروز اختلاف نیز می توان ارجاع موضوع به داوری را پیش بینی نمود؟

هر چند که کارکرد و شروع داوری مربوط به زمانی است که طرفین قرارداد دچار اختلاف شده اند لیکن از آنجایی که ارجاع موضوع به داور نیاز به توافق جداگاه دارد و از سویی در هنگام اختلاف طرفین قراردادی نسبت به یکدیگر دچار بد بینی شده اند معمول توصیه می شود در هنگام انعقاد قرارداد شرط داوری در قرارداد گنجانده شود تا بعدا نیاز به توافق مجدد در این خصوص نباشد.

3.بهترین متن شرط داوری چیست؟

از آنجایی که در انشای شرط داوری می بایست دقت کافی به عمل آید و در بسیاری از موارد این متن ممکن است مبهم یا مجمل باشد توصیه میشود که برای دریافت متن شرط داوری با کارشناسان ما در ارتباط باشید و درخواست خود را از طریق سامانه ها پیش بینی شده در ذیل همین صفحه ارسال نمایید.

× چطوری می‌تونم بهتون کمک کنم؟