جردن- عاطفی غربی- ساختمان کیمیا

ویژگی های وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور

املاکم ایرانه، خودم خارج!

پیدا کردن وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور، یکی از دغدغه‌های ایرانیان مقیم خارج است. با این که تکنولوژی پیشرفت کرده و مردم با یک سرچ ساده در گوگل به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کنند، اما وقتی ایرانیان، مقیم خارج هستند، شرایط فرق می‌کند. تصور کنید شما در ایران هستید و می‌خواهید ملکی را در خارج از ایران خریداری کنید. قطعا نگرانی‌های خاص خود را خواهید داشت. یکی از نگرانی‌های مهم، اعتبار موسسه حقوقی است که به آن اعتماد می‌کنید. ممکن است همان موسسه حقوقی، در فضای مجازی خیلی اعتبار خوبی کسب کرده باشد. اما در اصل با قصد کلاهبرداری روی سئو وب‌سایت خود کار کرده تا در صفحات اول گوگل ظاهر شود.

در انتخاب وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور باید یک سری ویژگی‌های مهم را در نظر بگیرید. بنیاد حقوقی وکیل علیمردانی در این مطلب، راهنمایی برای شما تهیه کرده تا بتوانید با این ویژگی‌ها آشنا شوید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا «مالک بمانید». تا یادمان نرفته بگوییم که اگر تا انتهای مطلب را مطالعه کرده و به جواب سوال‌های خودتان نرسیدید. حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید یا از طریق فرمِ انتهای متن، سوال خود را بپرسید تا با شما تماس بگیریم. راستی! از بخش چت آنلاین نیز می‌توانید با کارشناسان ما گفتگو کنید.

ویژگی های وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور

ویژگی‌های وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

گاهی به‌دلیل شرایط مختلف، برخی از افراد مهاجرت می‌کنند، اما اموال به‌ارث‌رسیده در ایران باقی می‌ماند. یا ممکن است خدای نکرده یکی از عزیزان شما فوت کند، اما شما در خارج از کشور باشید و شرایطِ آمدن به ایران را نداشته باشید. بنابراین مجبور هستید از وکلایی که در داخل ایران مستقر هستند، کمک بخواهید. حتما ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید تا با مشکلات حقوقی مواجه نشوید:

  • اگر وارد سایتی شدید و قصد مشاوره حقوقی داشتید یا می‌خواهید روند بررسی پرونده خود را به صاحب همان سایت بسپارید، حتما مجوزهای قانونی موسسه حقوقی را بررسی کنید. به‌عنوان مثال، نماد اعتماد الکترونیکی را بررسی کنید. انتهای صفحه سایت حقوقی وکیل علیمردانی، سمت چپ را مشاهده کنید. منظور ما همین لوگویی است که در سایت قرار دارد. اکثرا این نماد را در فوتر وب‌سایت قرار می‌دهند.
  • حتما پروانه وکالت شخص مورد نظر را مشاهده کنید. ممکن است برخی از افراد سودجو بخواهند با کلاهبرداری، خود را به‌جای وکلا جا بزنند. اگر به این موارد توجه نکنید، ممکن است در آینده دچار ضرر و زیان‌های مالی شوید.
  • اگر در ایران آشنایی دارید، حتما از آنها درخواست کنید که محل موسسه حقوقی را بررسی کند یا از طریق تماس با موسسه حقوقی، اطلاعات مورد نظر را دریافت کند.
  • صفحه تماس با ما و درباره ما، اطلاعات خوبی در مورد موسسه‌های حقوقی می‌دهند. می‌توانید با بررسی این قسمت‌ها، استعلام‌های خوبی بگیرید.
  • نام موسسه حقوقی را در گوگل سرچ کنید تا متوجه شوید که نظرات مردم در مورد وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور در این موسسه حقوقی چیست. نظرات مردم، راهنماهای خوبی برای انتخابتان هستند.
  • قبل از این که وکالت پرونده خود را به وکیل مورد نظر بسپارید، حتما تجربیات قبلی و سوابق او را بررسی کنید.

قانون ارث در ایران

ممکن است شخصی سال‌های زیادی از ایران دور بوده باشد و حالا تصمیم به انحصار وراثت بگیرد. آن شخص با قوانین کشوری که در آن زندگی می‌کند، آشناست. ممکن است فکر کنید که همان قوانین نیز در ایران برقرار است. اما این گونه نیست. قوانین ارث در ایران کاملا متفاوت است و وراث باید با قانون ایران با اموال خود برخورد کنند. یک وکیل خوب برای تقسیم ارث ایرانیان مقیم خارج کسی است که این قوانین را به شخص توضیح دهد تا در مورد پرونده، شفاف‌سازی صورت گیرد.

یکی از موارد مهمی که ممکن است اتفاق بیفتد، این است که متوفی در خارج از ایران دارای اموال زیادی است که در همان خارج نیز فوت می‌کند. در این شرایط، گواهی فوت فرد ترجمه می‌شود و به سفارت ایران در همان کشور تحویل داده می‌شود. گواهی فوت به ایران ارسال شده و وکیل مناسب برای بررسی پرونده انتخاب می‌شود. پس گاهی چنین شرایطی پیش می‌آید که فرد متوفی در خارج، نیاز به وکیل از ایران داشته باشد. پرونده‌های حقوقی خیلی پیچیده هستند. ما پس از ده سال سابقه، با خود فکر می‌کنیم که از این به بعد موضوع منحصربه‌فردی در هیچ پرونده حقوقی، ما را شگفت‌زده نخواهد کرد. اما مجددا با پرونده‌هایی روبه‌رو می‌شویم که قصه خیلی خاصی دارند. بنابراین حتما در انتخاب وکیل دقت کنید.

وظایف وکیل ارث برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

حالا که پس از بررسی جنبه‌های مختلف، وکیل مورد نظر خود در ایران را انتخاب کردید. حتما از او بخواهید که شما را در جریان اتفاقاتی که برای پرونده شما می‌افتد، بگذارد. اولین کاری که وکیل شما موظف به انجام آن است، تهیه لیست ترکه یا ماترک است. ترکه یعنی تمام دارایی‌هایی که برای شما به ارث گذاشته شده است. این دارایی شامل بدهی‌های فرد فوت‌شُده نیز هست. یعنی اگر فرد فوت‌شده، قبل از فوت به کسی بدهکار باشد، وراث باید این بدهی را تسویه کنند.

اگر وصیتی از فرد فوت‌شُده باقی مانده باشد، وکیل باید صحت قانونی آن را بررسی کند. به‌دلیل دور بودن وراث از ایران ممکن است افرادی به قصد سوء استفاده، وصیت‌نامه‌های جعلی درست کنند. در این شرایط، حتما باید وکیل شما مجرب باشد که بتواند این موارد را تشخیص دهد. البته بهترین وکیل ارث هم که باشد، ممکن است گاهی دچار خطا و اشتباه شود، اما باید کسی را انتخاب کنید که درصد این خطا خیلی پایین باشد.

مواردی مثل قتل، لعان و کفر باید در مساله ارث بررسی شود. زیرا در صورتی که یکی از این سه مورد اتفاق بیفتد، فرد از ارث محروم خواهد شد و قطعا مساله انحصار وراثت دچار مشکل می‌شود.

انحصار وراثت برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

پس از فوت هر شخص، وراث برای انحصار وراثت، اقدام می‌کنند. وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور باید تمامی مراحل را طی کرده و به وراث گزارش دهند. البته باید قبل از این کار، تنظیم قرارداد الکترونیک وکالت از سامانه میخک یا سامانه ثنا توسط وکیل صورت گیرد. پس از آن مراحل انحصار وراثت شروع می‌شود. اگر مالیاتی لازم به پرداخت باشد، وکیل تمامی آن را پرداخت می‌کند. پس از این که وکیل موفق به دریافت دادنامه و گواهی انحصار وراثت از شعبه دادگاه شد، حالا نوبت انتقال دارایی به خارج از کشور می‌رسد. انتقال دارایی‌های وراث به خارج از کشور، فرآیند متفاوتی دارد که وکیل باید آن را انجام داده و رسید آن را برای شما بفرستد.

قرارداد برای تنظیم وکالت‌نامه الکترونیک

علاوه بر این که، وکالت‌نامه از طریق سامانه میخک یا سامانه ثنا به‌صورت الکترونیکی بین دو نفر منعقد می‌شود، قرارداد دیگری باید بین دو فرد امضا شود (وکیل و موکل). تمامی وظایفی که در این مقاله ذکر کردیم، باید در قرارداد شما قید شود. از ریزترین جزئیات تا بزرگترین مسائل نیز باید در قرارداد ذکر شود. باید ذکر کنید که شرایطِ فسخ قرارداد به چه شکلی است. تمامی موارد مالی را ذکر کنید. تاریخ واریزها و مدت‌زمان تکمیل پرونده را به‌صورت تقریبی در قرارداد ذکر کنید. اگر در ایران، آشنایی دارید، حتما به‌عنوان شاهد از آنها استفاده کنید.

هزینه وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور

به‌دلیل این که وراث در داخل کشور نیستند، فرآیند این گونه پرونده‌ها کمی سخت‌تر است. زیرا قانون در این باره سخت‌گیرتر است. عدم حضور فرد در ایران باعث می‌شود کار برای وکیل حساس‌تر باشد. وکیل به‌جای وراث، کوچک‌ترین مسائل را نیز باید در نظر بگیرد. قیمت قطعی برای این موضوع نمی‌توان ذکر کرد. با توجه به میزان دشواری پرونده‌ها، تعرفه‌ها نیز متفاوت‌تر است. برای اطلاع از تعرفه‌ها می‌توانید با کارشناسان بنیاد حقوقی وکیل علیمردانی تماس بگیرید.

شرایط انحصار وراثت برای ایرانیان خارج از کشور

سوالات متداول درباره وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور

بله. از طریق سامانه میخک یا سامانه ثنا می‌توان به تنظیم قرارداد الکترونیکی وکالت‌نامه پرداخت.
براساس دشواری یا آسانی فرآیند پرونده انحصار وراثت، متغیر است. نمی‌توان به‌طور قطع برای یک پرونده، تعرفه خاصی ذکر کرد. برای اطلاع از تعرفه‌های انحصار وراثت برای ایرانیان مقیم خارج، با کارشناسان بنیاد حقوقی وکیل علیمردانی در ارتباط باشید.
برای انتخاب بهترین وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور، ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که قبل از وکالت‌نامه، حتما آنها را بررسی کنید. مثلا پروانه وکالت، تجارب قبلی و پرونده‌های موفق، اعتبار موسسه حقوقی و تسلط فرد روی پرونده‌های تقسیم ارث از ویژگی‌های مهمی است که باید یک وکیل انحصار وراثت، آنها را داشته باشد.

نظر بدهید

× چطوری می‌تونم بهتون کمک کنم؟