جردن- عاطفی غربی- ساختمان کیمیا

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

راه اندازی سامانه نظرسنجی محاکم اقدامی شایسته برای پیشگیری از تخلفات قضات و مدیران دفاتر دادگاه‌ها

 

وکیل پایه یک دادگستری مشهد گفت: با راه اندازی سامانه نظر سنجی محاکم، وکلای دادگستری از این پس می‌توانند با ورود به این سامانه ، فوراً هرگونه تخلف قضات و مدیران دفاتر را گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در دوره جدید ریاست قوه قضائیه شاهد مدیریت جهادی و انقلابی هستیم و روزی نیست که با ابتکار و دستاورد جدیدی روبرو نباشیم؛ از ساماندهی تعرفه حق الوکاله که از سال ۱۳۷۶ ابتر مانده تا وضع آیین نامه های متعدد ضامن حقوق مراجعین و اصحاب دعوا گوشه ای از اقدامات ارزشمند قوه قضائیه در دوره جدید بوده است.

به تازگی نیز راه اندازی سامانه نظرسنجی محاکم دادگستری از جمله خدمات ارزشمند دستگاه قضایی است که با نظرسنجی و طرح سئوالات دقیق سعی در ارزیابی و ثبت نظرات وکلای دادگستری و دیگر مراجعین به محاکم دارد.

مجید علیمردانی وکیل پایه یک دادگستری در گفت وگو با ایلنا گفت: با راه اندازی این سامانه وکلای دادگستری از این پس می‌توانند با ورود به این سامانه، فوراً هرگونه تخلف قضات و مدیران دفاتر را گزارش دهند، این تخلفات به طور کلی شامل سوء رفتار، عدم رعایت احترام، روابط غیر قانونی و آرای خلاف می شود.

وی با بیان اینکه سامانه نظرسنجی محاکم دادگستری در سمت راست سایت “عدل ایران” قابل مشاهده و دسترسی است اظهار کرد: در این خصوص معاونت آمار و اطلاعات قوه قضائیه هدف از سامانه نظرسنجی را شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکردی دادگاه ها و دفاتر آنها اعلام کرده تا مسئولان بتوانند با استفاده از نتایج نظرسنجی ها و اعمال نظرات مردم در اصلاح روش‌ها، قوانین و تصمیم‌گیری‌ها و در نهایت افزایش رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی، گام‌های بلندی بردارند.

وی افزود: بدیهی است با ثبت دقیق نظرات وکلای دادگستری در سامانه نظرسنجی محاکم دادگستری، وکلای دادگستری بتوانند به وظیفه حرفه ای خود در راستای کاهش تخلفات قضایی عمل کرده و ان شااله شاهد استقرار عدالت قضایی در نظام حقوقی کشور بیش از گذشته خواهیم بود.

این وکیل پایه دادگستری با اشاره به رویکردهای دستگاه قضا در دوره ریاست رئیسی برای حل مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: وی در یک برنامه تلویزیونی گفت” با تلاش مضاعف، مشکلات دستگاه قضا که مردم و قضات را رنج می‌دهد، برطرف و از کار مردم گره‌گشایی خواهد شد”، امیدواریم بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم حل شود که در عمل نیز شاهد پایبندی وی به این موضوعات هستیم.

علیمردانی در ادامه گفت: در آینده نزدیک شاهد یکسان شدن نحوه رسیدگی در جلسات دادگاه نیز باشیم زیرا بنابر تجربه بنده و مشاهده رویه‌های قضایی متفاوت در محاکم بسیاری از شهرستان ها و پایتخت کشور گاها قضات دادگستری در مدیریت جلسه دادرسی اعمال سلیقه شخصی می کنند در حالی که میبایست در این خصوص نیز استانداردهایی تدوین شود و بنده یقین دارم که این موضوع نیز در دستور کار رئیس قوه قضائیه است.

× چطوری می‌تونم بهتون کمک کنم؟